Vecka tre: torsdag!

Tänkte blogga nu eftersom jag har lätt att glömma bort det under helgen då jag har annat för mig! Idag börjar jag klockan ett vilket skulle innebära sovmorgon men så blev det ej för att jag hade en arbetsintervju klockan nio på online! Det gick väldigt bra och imorgon får jag veta ifall jag blir deltidsanställd vilket jag hoppas innerligt för att jag behöver pengar och erfarenhet som det kommer ge mig. Men nog pratat om det nu ska jag summera veckan! Denna vecka har varit relativt lugn, i måndags och tisdag så jobbade jag i frukosten vilket är mitt favorit område. Jag fick ställa fram och plocka bort samt förbereda inför frukosten därpå. Fick även baka kakor som man får göra ibland, det är som en bonus på bordet att få en hembakad kaka till kaffet. Jag har även fått städa en hel del rum så nu kan jag deras städ utan och innan till, städet har blivit lite mindre uppskattat nu eftersom det är så svettigt och fysiskt jobbigt men det måste göras men kan ju säga att städare kommer jag inte vilja bli! Igår jobbade jag eftermiddag och till en början städade jag tre rum vilket är rätt lite så det gick ju bara bra och när det var klart så tog vi en kaffe och snackade jag och mina arbetskollegor som jag trivs otroligt bra med!! Alla är otroligt fina och trevliga vilket gör jobbet en hel del mycket roligare. Efter det så fick jag ta hand om några bokningar och jag kan säga att jag har äntligen börjat fatta mig på systemet så nu kan jag nästan göra bokningar på helt egen hand. Strykte även lite tvätt och vek det sedan och det är min största utmaning för oavsett hur många gånger det har förklarat hur de ska se ut så gör jag ändå något helt annat men nu börjar det ta sig och lyckades göra det väldigt snyggt igår och fick en hel del beröm vilket gjorde mig väldigt nöjd och stolt över mig själv! Blev också väldigt överraskad när jag såg att det hade fått en bokning av en spanjor, turligt nog har jag lite förståelse för det spanska språket och min kollega Pernilla berömde mig när jag fixade bokningen helt själv och hon sa även att det var tur att jag var där för att hon skulle kanske inte ha fixat det annars så det var roligt att höra, får tacka Maria för mina spanskakunskaper haha! Men det här blev en väldigt lång summering så nu tänkte jag käka något och ladda upp inför mitt arbetspass!


Bjuder på en bild av mig själv, en sån där selfie i min snygga piké som jag fått låna av jobbet 🎉
Allmänt | |
Upp