Studiebesöken i Stockholm

Vasamuseet: Det var faktiskt ganska intressant och det hade jag verkligen inte förväntat mig. Jag fick lära mig mycket som jag inte visste om tidigare vilket gjorde det ännu mer intressant. Vi fick även möjligheten att ställa frågor till våran guide vilket var bra för då fick man svar på det man ville veta. Det var en bra guidad tur och den höll sig intressant under hela tiden. Man fick veta hur besättningen hade det och vi fick även prova på hur det kändes att sitta ombord fast det var bara ett rum men man kunde ändå föreställa sig hur det var. Jag fastnade för att guidningen var riktigt bra och att vasamuseet var över mina förväntningar. Och att jag orkade lyssna genom hela guidningen är ju ett plus med mina omständigheter (haha). Det yrken som finns på vasamuseet är ju gudie eller att stå i kassan, skulle nog inte vara min grej men det var intressant ändå!
 
 
Arlanda: Det var ett bra studiebesök eftersom man fick se mycket man aldrig skulle fått se annars eller kanske om man är känd eller tjänar fett med stålar och vill spendera en stund på arlandas vip t.ex! Det jag tyckte var de bästa med arlanda var väl gästboken där många stora kändisar hade skrivit en hälsning. Det finns många olika sorters arbeten inom en flygplats som är så pass stort som Arlanda. 
 
 
 
Friends Arena: 
 Det var kanske inte det mest spännande med resan förutom att vi fick vara i landslagets omklädningsrum och se själva arenan men det var väl ett helt okej studiebesök! Vi fick även kolla konferensrummen, vet inte riktigt vad jag ska säga mer än så. Jobben som jag vet finns där är väl biljettsäljare(?) eller sälja popcorn på konserterna haha. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ghost walk: Börjar med att jag var tyvärr för rädd för att ta fram kameran under denna vandring i gamla stan. Blev ju mest skrämd av våran guide genom att hon anade att jag var en liten fegis och hon hade ju trots allt rätt haha. Men vandringen var helt klart de bästa med stockholmsresan, det var väldigt spännande och intressant. Trots mina dåliga reflexer så klarade jag mig hyfsat fint haha! Vi möttes upp på järntorget i gamla stan där vandringen började. Vi fick veta platser där det sägs vara hemsökt osv, kan inte avslöja för mycket känner jag!
Men det är något jag skulle rekommendera och vilket jobb man kan ha på Stockholm Ghost walk är väl guide.
Men jag kan bjuda er på två vilsna tjejer i storstaden:
 
 
Waxholms kastell: Kan börja med att berätta att detta var inte de bästa studiebesöket jag varit på men det blev väl vad jag gjorde det till. Det var sjukt roligt med alla olika ''celler'' som var väldigt likt och även inspirerat av fångarna på fortet. Men dessvärre var jag väldigt trött den dagen och frusen så jag var väl inte i toppskick, dock kan jag tänka mig att det var väldigt roligt samt intressant. Vi fick äta lunch där och de blev lasagne i deras restaurang det var väl okej ( fast pappas är bättre haha ). 
 
 
Riksdagen: Eftersom att jag är väldigt politiskt intresserad så hade jag väldigt höga förväntningar av våran guidade tur i riksdagen dock kan jag nog säga att det var lite segt och långtråkigt. Men just den dagen vi var där la Magdalena Andersson budgeten så vi fick lyssna lite på en debatt vilket jag tyckte var intressant! Och om du vill jobba där så kan du ju alltid satsa på att bli politiker eller varför inte stadsminister i framtiden?
Inga bilder tagna här heller, tyvärr!
 
Det var allt för mig, ha deeeee!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp